Принципы отбора и методы использования песенного материала при обучении английскому языку
Аннотация
В статье рассматриваются принципы отбора и методы использования песенного
материала при обучении английскому языку. Обоснована важность использования песенного
материала при обучении иностранному языку.
Представлен практический аспект использования Jazz Chants на уроках английского
языка на примере работы с Grammar Jazz Chant «Who was that man you were talking to?» с
целью отработки грамматического материала по теме Past Simple, Past Continuous в
качестве дополнительного материала к учебным материалам. Определены принципы отбора
и методы использования песенного материала при обучении английскому языку.
Ключевые слова:
selection principles, song material, Jazz Chants, authenticity, foreign language cultureБиблиографические ссылки
Arkhipova M.V., Shutova N.V. Psychological possibilities of using musical art in the process of
learning a foreign language by schoolchildren / M.V. Arkhipova, N.V. Shutova // Historical and
socio-educational thought. - 2013. - No. 1 (17). – P. 68-71.
Galskova N.D. Theory of teaching foreign languages: textbook. manual for lingual students. high
fur boots and fak. in. lang. higher. ped. study. institutions / N. D. Galskova, N. I. Gez. – 6th ed.,
Erased. – M.: Academy, 2009. – 336 p.
Nevezhina I. I. Teaching a foreign language to children 5-8 years old on a musical-rhythmic basis:
on the material of English. lang. / I. I. Nevezhina. – URL:
http://www.dissercat.com/content/obuchenie-inostrannomu-yazyku-detei-5-8-let-na-muzykalnoritmicheskoi-osnove-na-materiale-an (date accessed: 20.10.2020) ...
Yunusov U. Y. The Role of Songs in Learning English / U. Y. Yunusov // Young scientist. – 2019.
– No. 20 (258). – S. 522-523. – URL: https://moluch.ru/archive/258/59326/ (date accessed:
/25/2020).
Graham C. Grammarchants-more jazz chants: a review of basic structures of spoken American
Language / C. Graham, M. Rosenthal. – Oxford: Oxford University Press, 1993. – 98 p.
Speh A. J., & Ahramjian S. D. Teaching without a common language: synchronicities between the
pedagogies of music and second language acquisition // Bulletin of the Transilvania University of
Brasov. – 2011. – №4(53). – Рр. 25-28.
Staff J. How to learn English with songs and music / J. Staff. – URL:
https://onlineteachersuk.com/learnenglish-with-songs-music/ (дата обращения: 20.10.2020).
Lee L. & Chuan-Lin S. The impact of music activities on foreign language // English learning for
young learners. Journal of the European Teacher Education Network. – 2015. №10. – Рр. 13-23.
Lorenzutti N. Beyond the gap fill: dynamic activities for song in the EFL classroom // English
Teaching Forum. – 2014. – №1. – Рр. 14-21.
Polio C. Using authentic materials in the beginning language classroom // Center for Language
Education and Research. – 2014. – №18 (1). – Рр. 1-5.
Redman S., Gairns R. Oxford Word Skills Basic / S. Redman, R. Gairns. – Oxford University
Press, 2012. – 256 p.
Zhang J. Jazz Chants in English language Teaching / J. Zhang // Theory and Practice in language
studies. – 2011. – Vol. 1. – № 5. – Pр. 563-565.
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2021 Вестник Кокшетауского Университета им. Ш.Уалиханова. Серия филологическая
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.