ҚАЗАҚСТАННЫҢ ОРТАЛЫҚ АЙМАҒЫНЫҢ БІЛІМ ЖҮЙЕСІНДЕГІ МЕМЛЕКЕТТІК ТІЛДІҢ АХУАЛЫ
Аннотация
Еліміздегі мемлекеттік тілдің қызметі әр түрлі екені белгілі. Мемлекеттік тілдің қай жерде қай салада қандай дәрежеде екені кейбір басқару органдары мамандарына белгілі болуы мүмкін, бірақ тілдік жоспарлауда тіл саясатын жүргізетін мекемелер ескере бермейді. Республика бойынша белгіленген шаралар нақты фактілерге негізделмей, сөзге құрылады, бұл тілдердің жер-жерде тиісті дәрежеде дамуын өз деңгейінде қамтамасыз етпейді. Мақалада қазақ тілінің елімізде мемлекеттік мәртебеге лайық қызмет атқаруы үшін алдымен қоғамдағы нақты жағдайын анықтап, сол жағдайды жөндейтін жолдарды іздестіру қажет екендігі айтылады. Осындай мақсатқа жету үшін, жергілікті тілдік жағдайға өзара әсер ететін түрлі факторларды қарастырылады. Қазақстанның Орталық аумағының білім жүйесіндегі мемлекеттік тілдік ахуал мәселелері социолингвистикалық тұрғыдан зерттеледі.
Ключевые слова:
қазақ тіл, әлеуметтік лингвистика, көпэтносты, орталық аймақ, тілдік ахуал, білім жүйесіБиблиографические ссылки
Алматы облысының тілдік ахуалы: әлеуметтік зерттеу және мониторинг. – Алматы: Халықаралық «Қазақ тілі» қоғамы, 2021. -175 б.
2020 жылғы Қарағанды облысы бойынша алдын ала деректер» / Статистикалық жылнамалық - қазақ және орыс тілдерінде / -151 бет [Электронды ресурс]: www.stat.gov.kz
Баласын орыс мектебіне беретін қазақтар неге көбейіп жатыр? Тіл әлемі. [Электронды ресусрс] Сілтеме: https://tilalemi.kz/article/2763-.html
Абасилов А. Мемлекеттік тіл: Әлеуметтік лингвистикалық проблемалары, оларды аймақтық тұрғыдан шешу жолдары. Монография. – Алматы: Мемлекеттік тілді дамыту институты, 2021
Қазақстан Республикасының тіл саясаты тұжырымдамасы. – Алматы, 1996.
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2022 Bulletin of Shokan Ualikhanov Kokshetau University Philological Series
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.